Vilket äventyr! Det är svårt att sätta ord på hur häftig den här resan har varit och allt vad vi har upplevt! Under 4 veckor i Rio de Janeiro har vi haft fullt upp från morgon till kväll. Kul har det verkligen varit!

237

Den här fina utsikten hade vi under den första veckan i Rio när vi var på träningsläger.

Här ute låg Escola Naval där vi tränade innan spelan. Bilden är tagen från Sockertoppen! Vi var precis bredvid en stor flygplats så vi kunde se flygplan som startade och landade hela dagarna.

På tal om Sockertoppen så var vi upp där och tittade på solnedgången en eftermiddag! Vi åkte linbana upp hela vägen och utsikten var magisk!

Ett par små apor såg vi där uppe…

Den 31a augusti flyttade vi in i den Paralympiska byn

245

Vi började våran vistelse i byn med ett besök på McDonalds. Där kunde vi hämta precis vad vi ville!

Resten av dagarna spenderade vi i princip bara i skyttehallen. Via den här rampen körde vi rakt in i bussen som på 30 minuter tog oss till Olympic Shooting Range i Deodoro!

Jag gjorde min utrustningskontroll. Det tog en liten stund, från att jag ställde mig i kön tills att jag var klar tog det nästan 3 timmar.

Vi väntar på bussen hem till byn efter en dag av träning!

251

Invigningen var riktigt kul! Fyrverkerier var det gott om!

257

När tävlingarna drog igång pågick inte så mycket annat. Vi åt, sov och tävlade / tränade. Det var ungefär det vi hann med.

254

I bland tittade vi på ett par finaler. Tre svenska finaler fick vi se under spelen i Rio!

259

Den här utsikten såg vi varje dag när vi gick till bussen eller matsalen, som för övrigt var nästan 22000 kvadratmeter stor!

Min insats under tävlingarna är jag jättenöjd med! I stå kom jag på en 16e plats, men viktigast av allt var att jag satte nytt pers på tävling med hela 5 poäng!! Det känns så bra!

Ett par dagar senare tävlade jag i liggande och där gick det inte fullt lika bra, fast jag är ändå väldigt nöjd! Första halvan av matchen sköt jag inte bra, alltså verkligen inte bra… Men efter 30 skott så vände jag och avslutade riktigt bra! Att vända på det sättet är det som gör mig så nöjd!

Nu är jag hemma igen och har just nu kramp i fingrarna! Ni får höra mer av mig snart!